BUSINESS FOCUS

Rekordowo niskie bezrobocie w Polsce

Jak informuje Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, stopa bezrobocia rejestrowanego (na podstawie liczby pracujących z końca września) wyniosła w październiku 6,6 proc. W porównaniu do poprzedniego miesiąca to kolejny spadek, tym razem o 0,2 pkt. proc. Zestawiając z tym samym okresem w poprzednim roku to o 1,6 pkt. proc. mniej.

Liczba wolnych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej zgłoszonych przez pracodawców do urzędów pracy w październiku 2017 roku wyniosła 151,2 tys.
Tak dobrych statystyk rynku pracy nie było w Polsce od 1991 r. Najniższa stopa bezrobocia (na poziomie 3,8%) utrzymuje się w województwie wielkopolskim, najwyższa z kolei w województwie warmińsko-mazurskim (11,6%). W województwie dolnośląskim odnotowano 5,8 proc. poziomu bezrobocia, a w śląskim 5,2 proc.

Dane te oznaczają silną pozycję kandydatów na rynku, co potwierdzają również wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Michael Page za 1 kwartał 2017r.

 

 

Do kogo należy rynek pracy?
Ze względu na największy popyt na pracowników operacyjnych oraz ograniczenia w ich pozyskiwaniu ze względu na niski poziom bezrobocia rynek pracy należy do tej grupy pracowników. Natomiast rynek pracy pracodawcy utrzymuje się przy stanowiskach managerskich.

Rynek pracownika operacyjnego oznacza, że pracodawcy będą musieli zmierzyć się z dwoma istotnymi wyzwaniami takimi jak: presja płacowa oraz zarządzanie procesami z uwzględnieniem częstej rotacji pracowników. Rozwiązań można upatrywać w automatyzacji procesów oraz w stworzeniu programów przyciągnięcia oraz utrzymania pracowników poprzez programy płacowo-benefitowe, programy poleceń, dbanie o wizerunek dobrego pracodawcy, szkolenia managerskie dotyczące świadomego zarządzania personelem – radzi Ewa Gryszun, HR Business Partner w Bosetti Global Consulting.

PODOBNE ARTYKUŁY

ZAPISZ SIĘ
DO NEWSLETTERA

SMART MIXER

ENERGY MIXER

AEROMIXER 2018

BOSETTI OPOWIADA O POLSCE

NAJCHĘTNIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

Obserwuj profil
Bosetti Global Consulting
na Linkedin