Od momentu wybuchu kryzysu związanego z pandemią COVID-19 specjalna grupa zadaniowa BGC Task Force przeprowadziła 85 procedur wsparcia i pozyskała 66 mln złotych dla firm i pracowników znajdujących się w portfolio Bosetti Global Consulting. W ramach procedur pomocowych kluczowym obszarem są kwestie związane z prawem pracy oraz analizą nowo tworzonej przez organy rządowe legislacji. Tym zakresem wiedzy w BGC Task Force kieruje Jacek Wilczewski, radca prawny.
Na czym polega wsparcie prawne, które zapewnia klientom Task Force?
Rozpoczynamy od analizy danego instrumentu pomocy w ramach kolejnych wersji Tarczy. Śledzimy te rozwiązania już od etapu projektów, prac sejmowych, notyfikacji w Komisji. Następnie przeprowadzamy wewnętrzne szkolenia i spotkania eksperckie w zespole Task Force. Do naszych klientów wysyłamy podstawowe informacje na temat możliwości uzyskania finansowania lub planowanych zmian. Naszym priorytetem jest, aby zespół Task Force był przygotowany od początku wdrażania środka pomocy, bo często ważna jest kolejność składania wniosków. Później mamy etap kompletowania dokumentacji, przygotowania i złożenia wniosku, a na końcu rozliczenie.
Jakie trudności i wyzwania najczęściej występują przy projektach Task Force, zarówno w procedurach z instytucjami jak i klientami?
Z pewnością rozliczenie pomocy będzie jeszcze większym wyzwaniem niż jej uzyskanie. Trzeba skrupulatnie pilnować terminów i składać niezbędne dokumenty. W przypadku opóźnień i problemów może pojawić się zagrożenie wymogu zwrócenia kwot pomocy i to z wysokimi odsetkami. Kluczową kwestią są także kwestie dotyczące kumulowania się pomocy, tj. które środki i na jakich zasadach mogą się ze sobą łączyć, na co wydawać pieniądze z poszczególnych instrumentów wsparcia i jak dokumentować wydatki. W kontaktach z urzędami najwięcej problemów stwarzają niejednolite praktyki w poszczególnych województwach i zmieniająca się praktyka, która kształtuje się pomiędzy Urzędami Pracy a Ministerstwem Pracy, w Polskim Funduszu Rozwoju, czy Banku Gospodarstwa Krajowego. Koordynacja wsparcia w ramach tarczy Antykryzysowej wymaga posiadania praktycznego know-how. Tu właśnie wielką rolę odgrywa zespół BGC Task Force, który na bieżąco i w sprawach wielu klientów kontaktuje się z urzędami, dzięki czemu wiedza jest aktualna, a przede wszystkim wynika z praktyki, a nie tylko znajomości wyczytanych przepisów ustaw.
Dlaczego w pana opinii Task Force jest efektywne i warto zwrócić się o pomoc do specjalistów BGC?
Niewątpliwą przewagą Task Force jest współpraca specjalistów z różnych dziedzin – księgowość, sprawy kadrowe, obsługa klienta oraz oczywiście ramy prawne, które należą do moich zadań. Efektywność tej współpracy widoczna jest zwłaszcza w trakcie spotkania z udziałem klienta, kiedy to udzielamy informacji nie tylko o warunkach prawnych, ale o rozkładach czasu pracy, czy danych księgowych. To pomaga podejmować szybkie decyzje oraz dobierać środki wsparcia odpowiednie do sytuacji każdego klienta.
W celu zapoznania się ze szczegółowymi warunkami finansowania skontaktuj się z TASK FORCE HELP DESK
Email: taskforce@bosetti.pl
Tel: 0048 / 71 338 6 5 48
0048 / 71 338 65 49