Lifestyle

Podróże i praca, czyli targi międzynarodowe. Dlaczego warto w nich uczestniczyć?

Udział w międzynarodowych spotkaniach branżowych to jeden z najlepszych sposobów łączenia obowiązku z przyjemnością. Z jednej strony poznajemy nowych ludzi, rozszerzamy sieć kontaktów, jesteśmy na bieżąco z trendami w branży, z drugiej zaś dyskretnie podglądamy konkurencję i promujemy swoją firmę. Warto szukać nowych inspiracji prezentując się na targach!

Bądź na bieżąco z trendami w branży
W dzisiejszym świecie najcenniejszą zdobyczą jest rzetelna informacja. Targi to dobra okazja, aby dokonać przeglądu tego, co dzieje się w sektorze, jakie są najnowsze trendy, innowacje i dokąd zmierza branża. Licząc na uzyskanie najświeższych informacji oraz garści inspiracji, które przyniosą wymierny rezultat, warto wybierać wydarzenia prestiżowe i rozpoznawalne – nawet jeśli uczestnictwo w nich jest finansowym wyzwaniem. Lepiej przebywać w doborowym towarzystwie, które wyznacza kierunki dla całego sektora niż być obecnym na pięciu, ale mniej znaczących imprezach branżowych. Nieoceniony dla rozwoju firmy i pracowników, jest również udział w panelach dyskusyjnych i konkursach organizowanych podczas targów. Takie okazje to kamień milowy dla wizerunku przedsiębiorstwa i szansa na wypozycjonowanie na ekspertów jego pracowników.

Podpatruj konkurencję
Targi to idealny moment dla wszystkich ekspozytorów do pokazania się od najlepszej strony. Jest to także możliwość obejrzenia z bliska rozwiązań proponowanych przez firmy konkurencyjne. Istotnym aspektem takiej obserwacji będzie nie tylko analiza produktu, ale także otoczki, czyli całego procesu obsługi klienta, prezentacji usług i komunikacji wartości firmy. Doroczne spotkania z konkurencją podczas targów inspirują do zdrowej rywalizacji i opowiadania o nowych pomysłach w innowacyjny i niesztampowy sposób.

Rozwijaj sieć kontaktów
Wyobraź sobie miejsce, gdzie spotykasz ludzi, którzy mają te same pasje, zainteresowania i podobne tematy do rozmowy. Nic was nie rozprasza, a otoczenie zdaje się podzielać wasz nastrój i przynosi nieustanną dawkę inspiracji do dalszych dyskusji. Na tym właśnie polegają targi, podczas których na niespotykaną skalę mamy okazję do poszerzania kontaktów biznesowych. Zarówno w rozumieniu zdobywania nowych klientów, odbiorców, obiecujących pracowników, ale także dostawców lub innych firm, które są potencjalnymi partnerami mogącymi otworzyć drzwi do wielu nowych możliwości i rynków zbytu. Mamy także niepowtarzalną okazję do zebrania komentarzy o naszych produktach bezpośrednio od partnerów. Jest to szczególnie korzystne w przypadku prototypów.

 

Załaduj marketingowe akumulatory
Targi to jedna już z niewielu okazji do uprawiania promocji bezpośredniej i rzeczywistego spotkania się firmy z konsumentami. Takie wydarzenia to wisienka na torcie marketingowej strategii, która opiera się współcześnie głównie o interakcje online. Sam fakt uczestnictwa w targach świadczy o pełnym zdrowiu i dobrej kondycji firmy. Do takich prezentacji przystępują tylko przedsiębiorstwa z silną tożsamością marki, które mają zawsze do opowiedzenia nową historię zarówno w zakresie produktu, jak i jego marketingu, czyli targowego standu, jego architektury, katalogów, press giftów, prezentacji multimedialnych i video. Nie możemy zapominać o nieprzerwanej historii opowiadanej w tym samym czasie online. Targi odbywają się w czasie rzeczywistym, a w świecie cyfrowym odbywa się ich relacjonowanie oparte o większe zasięgi social mediów należących do twojej firmy. Ostatecznie trzeba zdobyć także publiczność, która na targach być nie mogła.

 

Zrób rachunek sumienia
Uczestnictwo w międzynarodowych imprezach branżowych to duży wydatek. Musi on się zwrócić pod względem wartościowych kontaktów, które udało się nawiązać, publikacji zdjęć oraz wzmianek prasowych i internetowych na temat obecności firmy. Podsumowanie, które robi każde przedsiębiorstwo uczestniczące w targach to swego rodzaju rachunek sumienia i próba osadzenia się w środowisku branżowych poprzez wypunktowanie mocnych stron oraz poświęcenia chwili refleksji procesom, które należy wzmocnić lub zmienić. Dobrym pomysłem jest weryfikacja targów pod kątem poszczególnych segmentów takich jak: sprzedaż, kontakt z klientami, badanie rynku, budowanie wizerunku, odzyskanie dawnych klientów, dotarcie do nowych, prezentacja nowości rynkowych, kontakt z konkurencją. Istotną “pamiątką” potargową jest księga gości, którzy odwiedzili stoisko wraz z ich danymi kontaktowymi. Po powrocie z targów, będzie ona podstawą do dalszego rozwijania kontaktów.

Nie możemy zapomnieć, że po dniu ciężkiej pracy dla tych, którzy mają jeszcze siłę nadchodzi wieczór. Najciekawszym imprezom targowym towarzyszy fuorisalone, czyli związane z targami, pasjonujące manifestacje w całym mieście. To moment na zwiedzanie, relaks i networking!

Autor: Trasformattivo & Brandownia

PODOBNE ARTYKUŁY

ZAPISZ SIĘ
DO NEWSLETTERA

SMART MIXER

ENERGY MIXER

AEROMIXER 2018

BOSETTI OPOWIADA O POLSCE

NAJCHĘTNIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

Obserwuj profil
Bosetti Global Consulting
na Linkedin