Lifestyle

Polski pawilon na wystawie EXPO 2015 w Mediolanie

 

Jeśli chcecie zakosztować odrobiny Polski nie ruszając się z Włoch, warto wybrać się do Mediolanu. Polski pawilon, czwarty co do wielkości wśród 147 wystawców, w stylu sielankowym snuje opowieść o tradycji, kulturze i jedzeniu. Wystawę Światową można odwiedzać do końca października.

Tegoroczny temat Expo to „Wyżywienie planety, energia dla życia”, a celem wystawy jest promocja zdrowego, świadomego odżywiania, skłonienie do refleksji nad problemem głodu na świecie i prezentacja innowacyjnych metod zwalczania go poprzez racjonalną gospodarkę żywościową i zużycie energii. Polska w swojej strategii promocyjnej stoiska postawiła na znane twarze Kasi Smutniak i Zbigniewa Bońka, które z billboardów rozwieszonych w Mediolanie zachęcały do odwiedzenia pawilonu.

Zaproszenie do sadu

Budżet udziału Polski w Expo to ponad 60 mln zł, z czego ok. 7 mln zł pochodzi ze środków państwa, a reszta z funduszy europejskich.

Pawilon tworzy ażurowa konstrukcja, nawiązująca do drewnianych skrzyń na jabłka. Po wejściu do środka przenosimy się w sielankowy krajobraz polskiej wsi i sadów jabłoni. Polska jest trzecim na świecie producentem tych owoców.
zdj. Pawilonu, materialy prasowe expo.gov.pl

Prezentacja łączy tradycje spożywycze i gospodarcze z kulturą i sztuką. Znajdujący się na dachu pawilonu ogród inspirowany jest dziełem polskiego malarstwa- obrazem “Dziwny ogród” Józefa Mehoffera z 1903 r. Przestrzeń została wykorzystana w sposób interaktywny, zapoznając gościa z poezją Wisławy Szymborskiej, rzeźbami Igora Mitoraja oraz muzyką Fryderyka Chopina.

 

Dziwny_ogrod_mehoffer

Józef Mehoffer, Dziwny ogród

Przez żołądek do serca

Podczas wystawy, której tematem jest żywność nie mogło zabraknąć elementu konsumpcyjnego. W restauracji pawilonu Polska częstuje swoimi unikatowymi kiełbaskami – kabanosami, carpaccio z buraka, czekoladkami zwanymi ptasim mleczkiem oraz tradycyjnie już schłodzonym kieliszkiem wódki. Dla miłośników trunków mniej alkoholowych przygotowano cydr z polskich jabłek.

 

polonia_expo_milano_padiglione

fot. expo.gov.pl

Innowacyjny biznes

GreenEvo – Akcelerator Zielonych Technologii to program polskiego Ministerstwa Środowiska, który ma za zadanie transfer zielonych technologii i wspieranie rozwoju proekologicznego sektora przedsiębiorczości. Skupia 70 polskich firm. Wystawa Expo dała im okazję do zaprezentowania najciekawszych pomysłów oraz nawiązania międzynarodowych kontaktów. W polskim pawilonie mozna bylo zobaczyć mobilne brykieciarki do produkcji ekologicznego złotego węgla ze słomy i siana, kompleksową technologię odczynnikowego oczyszczania wody oraz system pomiarów wietrzności i warunków środowiskowych dla inwestorów farm wiatrowych.

Innowacji nie zabrakło też podczas prezentacji Wrocławia i regionu Dolnego Śląska, podczas którego uwagę gości przykuł projekt filmowy wrocławskiej grupy mediowej Dziki Jeż. Dzięki legendarnym już goglom VR Oculus Rift goscie mogli całkowicie zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości i obejrzeć Wrocław z perspektywy 3D.

Film został nakręcony kamerą sferyczną, która za pomocą zestawu kilku, lub kilkunastu obiektywów rejestruje obraz jednocześnie. Obiektywy są połączone ze sobą tak, aby możliwe było nagrywanie panoramiczne.

Kliknij, aby obejrzeć film.

PODOBNE ARTYKUŁY

ZAPISZ SIĘ
DO NEWSLETTERA

SMART MIXER

ENERGY MIXER

AEROMIXER 2018

BOSETTI OPOWIADA O POLSCE

NAJCHĘTNIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

Obserwuj profil
Bosetti Global Consulting
na Linkedin