Dobór środków, uzyskanie wsparcia i wypełnienie wymaganych procedur to złożony proces, wymagający czasu i znajomości tematyki, stąd w tym trudnym dla wielu firm okresie pandemii COVID-19, BGC Group stworzyło specjalną grupę zadaniową, która zajmuje się wspieraniem klientów zakresie uzyskiwania wsparcia finansowego. Od początku swojej aktywności i uruchomienia funduszy Tarczy Antykryzysowej, specjaliści BGC Task Force przeprowadzili 80 procedur wsparcia i zyskali 60 mln złotych dla przedsiębiorstw znajdujących się pod opieką Bosetti Global Consulting.
O współpracy z firmami i instytucjami oraz o priorytetach działania zespołu, rozmawiamy z Anną Kenio, koordynatorką obsługi klienta w BGC Task Force.
Czym zajmujesz się w ramach BGC Task Force?
W naszej grupie zadaniowej koordynuję procedury dotyczące składania wniosków o indywidualne fundusze wsparcia dla naszych klientów, w tym Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych(FGŚP), Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) i funduszy regionalnych.
Działanie rozpoczyna się od zebrania informacji i materiałów we współpracy z klientem oraz z poszczególnymi działami naszej firmy w celu wypełnienia formularzy i uzyskania dotacji lub finansowania.
Jakie trudności i wyzwania można napotkać w procedurach składania wniosków, a także we współpracy z klientem?
Wyzwań jest wiele, ponieważ kwestia Tarczy Antykryzysowej jest dość złożona, należy pamiętać o wielu aspektach prawnych, księgowych, finansowych i kadrowych. W celu uzyskania pozytywnego rezultatu, ważna jest praca zespołowa. Moim zdaniem największym wyzwaniem jest wyścig z czasem. W przypadku kryzysu musisz działać natychmiast i szybko, ale jednocześnie zachowaj ostrożność i dokładnie sprawdzić całą dokumentację, aby się nie pomylić. Trzeba również pamiętać, że czas na złożenie wniosku jest bardzo krótki i nie należy go lekceważyć! W moim przypadku największym wyzwaniem, z którym musiałem się zmierzyć, było to, że w jednym z banków, w których ubiegaliśmy się o pomoc PFR, pięciokrotnie odrzucono wniosek z powodu problemów technicznych. Nie poddaliśmy się, przeciwnie, podjęliśmy działania w celu uzyskania wyjaśnień i zaangażowaliśmy osoby odpowiedzialne po stronie banku, ponieważ czas biegł nieubłaganie, a terminy nas goniły. I wreszcie, dzięki wytrwałości i dobrej pracy zespołowej wszystko udało się rozwiązać, wniosek został zatwierdzony.
Jakie są korzyści wsparcia się o wiedzę ekspertów z BGC ?
BGC Task Force Grupa działa, ponieważ składa się z zespołu doskonałych specjalistów, w tym prawników, księgowych i osób specjalizujących się w prawie pracy, które udostępniają klientom swoją wiedzę, szukając rozwiązań problemów związanych z COVID-19. Pomysł grupy zadaniowej narodził się po to, aby zintegrować różne działy naszej firmy w jeden zespół, złożony z ludzi znających rzeczywistość i oczekiwania naszych klientów. Specjalistów, którzy na co dzień stają przed strategicznymi, prawnymi problemami, którzy w tak trudnym dla wszystkich momencie, wiedzą, jak doradzać i znajdować rozwiązania przyjazne dla klienta. Nasz zespół działa, ponieważ nieustannie badamy możliwości oferowane przez tarczę antykryzysową i regularnie śledzimy wszystkie aktualizacje, jesteśmy w kontakcie z kierownikami urzędów pracy, konsultujemy i zwracamy uwagę na zmiany w prawie, aby być gotowymi na wszelkie zmiany strategii. Wyzwania są również naszym chlebem powszednim, a rozwiązywanie problemów traktujemy jako misję!
Pomoc polskiego rządu w ramach Tarczy antykryzysowej dla mikro, średnich i dużych przedsiębiorstw to ponad 300 miliardów złotych do uzyskania w formie zwolnienia ze składek (ZUS); dopłat do wynagrodzeń (FGŚP – Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych); bezzwrotnych subwencji (PFR – Polski Fundusz Rozwoju) oraz pożyczek udzielonych na preferencyjnych warunkach (przez ARP), a także gwarancje kredytowe od Banku Gospodarki Krajowej.
Zobacz mapę dotacji pod poniższym linkiem
W celu zapoznania się ze szczegółowymi warunkami finansowania skontaktuj się z TASK FORCE HELP DESK
Email: taskforce@bosetti.pl
Tel: 0048 / 71 338 6 5 48
0048 / 71 338 65 49