Aktywność firm w mediach społecznościowych jest narzędziem służącym do budowania rozpoznawalności marki i nawiązywania relacji z odbiorcami. Przyczynia się także do kreowania wizerunku organizacji w oczach klientów, kontrahentów, partnerów biznesowych i pracowników.
Na szczególną uwagę wśród mediów społecznościowych zasługuje LinkedIn. Jest to medium społecznościowe nastawione na budowanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Z LinkedIn mogą korzystać zarówno użytkownicy prywatni, jak i firmy. Te drugie mają możliwość prowadzenia company page. Sprawdźmy, o czym warto pamiętać, prowadząc stronę firmy na LinkedIn?
Strona firmowa a profil prywatny
Strona firmowa na LinkedIn (company page) to wizytówka firmy, na której powinny pojawić się podstawowe informacje takie jak: nazwa, opis, slogan, logo, lokalizacja.
Struktura strony firmowej jest prostsza niż w przypadku profilu osobistego. Na koncie prywatnym, użytkownik ma możliwość przedstawienia wielu szczegółów prezentujących przebieg swojej kariery. Służą do tego pola takie jak: doświadczenie zawodowe, edukacja, umiejętności, rekomendacje, osiągnięcia, których nie ma na stronie firmowej.
Istotną różnicą pomiędzy stroną firmową a profilem prywatnym na LinkedIn jest kwestia uprawnień do zarządzania treścią. Strona firmowa może mieć kilku administratorów. Dzięki temu w tworzenie treści i zarządzanie, może być zaangażowane kilka osób. Właściciel profilu firmowego może nadawać użytkownikom odpowiednie uprawnienia. Taka opcja nie jest dostępna dla profilu osobistego. Konto prywatne ma jednego właściciela i tylko on może publikować treści na swoim profilu. Warto dodać, że według regulaminu LinkedIn, przekazywanie dostępu do konta prywatnego innym użytkownikom jest niedozwolone.
Korzyści płynące z prowadzenia strony firmowej na LinkedIn
Company page to narzędzie dotarcia do potencjalnych odbiorców oraz pracowników, które wciąż jest niedoceniane przez organizacje i przedsiębiorstwa. Wiele osób jest zdania, że strona firmowa na LinkedIn nie przynosi oczekiwanych korzyści dla przedsiębiorstwa. Najczęściej jednak dzieje się tak w przypadku firm, które nie wykorzystują w pełni potencjału i narzędzi jakie daje LinkedIn. Warto zatem sprawdzić, jakie są korzyści płynące z aktywnego prowadzenia strony firmowej na LinkedIn?
Kreowanie wizerunku i źródło informacji na temat firmy
Posiadanie strony firmowej jest dobrze postrzegane przez osoby zainteresowane współpracą lub nawiązaniem kontaktów biznesowych z firmą. Przedsiębiorstwo, które posiada profil z aktualnymi danymi, bogaty w angażujące treści daje sygnał innym użytkownikom, że dba o rozwój i wizerunek swojego biznesu.
Strona firmowa to miejsce, które stanowi wizytówkę firmy w Internecie. Warto wykorzystać company page, aby zaprezentować organizację, zgodnie z wizją, która jej przyświeca.
Pracownicy, którzy posiadają własne konta prywatne na LinkedIn, mogą oznaczać company page w sekcji “Doświadczenie zawodowe”. To także przyczynia się do budowania świadomości na temat danej firmy. Użytkownik, który powiąże swój profil prywatny z firmą, w której pracuje, automatycznie staje się obserwującym stronę firmową. Dzięki temu grono odbiorców firmy na LinkedIn się poszerza, a company page staje się kolejną formą komunikacji z pracownikami.
Widoczność firmy w sieci
Prowadząc biznes warto zwrócić uwagę na kwestię widoczności firmy w Internecie. W jaki sposób posiadanie company page może przełożyć się na tę kwestię?
Strony firmowe na LinkedIn są widoczne w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu profil firmowy na LinkedIn będą mogły wyszukać i odwiedzić osoby, które wpiszą w Google frazę związaną z firmą. Można także wykorzystywać profil firmowy, włączając go do strategii działań pozycjonujących. Na company page na LinkedIn może zamieścić linki do strony internetowej firmy. Dzięki przejściom użytkowników z LinkedIn na stronę www firmy, company page może stać się dodatkowym źródłem ruchu.
Rekrutacja przez LinkedIn
LinkedIn jest platformą, która umożliwia budowanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Z tego względu idealnie sprawdza się jako narzędzie do rekrutacji. Firmy, które prowadzą company page mogą zamieszczać na swojej stronie ogłoszenia o prowadzonych rekrutacjach, np. publikując je na tablicy lub w postach. Istnieje także możliwość promowania ogłoszeń zamieszczonych na LinkedIn i prowadzenia kampanii reklamowych nastawionych na pozyskanie nowych współpracowników. Zaawansowane opcje targetowania, umożliwiają kierowanie treści do wybranej grupy docelowej. LinkedIn oferuje także dodatkowe rozwiązania, które pozwalają firmom budować bazę kandydatów i wysyłać spersonalizowane wiadomości prywatne. Z kolei kandydaci mogą również ustawić alert na oferty firmy, którą są zainteresowani.
Warto pamiętać, że wiele osób może aktywnie poszukiwać nowej pracy przez LinkedIn. Profil firmowy bogaty w interesujący treści, może wzbudzić zainteresowanie potencjalnych pracowników.
“Jako firma przekonaliśmy się o możliwościach jakie daje LinkedIn. Z tego narzędzia korzystamy od około dwóch lat i zauważamy jak duże znaczenie ma w biznesie. Na początku ograniczaliśmy korzystanie z social mediów, dziś LinkedIn jest dla nas źródłem i kanałem informacyjnym, z którego możemy korzystać podkreślając współpracę z naszymi partnerami i powiązanymi spółkami. LinkedIn daje nam możliwości w pozyskiwaniu nowych kontaktów, ale również jest wizytówką dla naszych przyszłych pracowników. Jesteśmy przekonani, że z każdym postem będziemy zwiększać swój zasięg w Polsce i poza nią.” – Enrico Ciullo, koordynator Civil & Military Mixer w BGC Group Sp. z o.o. Sp. k.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego profilu
https://www.linkedin.com/company/bgc-group-bosetti-global-consulting