To, jak przedsiębiorstwo prezentuje się w oczach obecnych oraz potencjalnych klientów, z pewnością ma ogromne znaczenie. Wizerunek firmy może bowiem sprawić, że marka rozkwitnie, a także doprowadzić do odwrotnego efektu: ogromnego spadku popularności przedsiębiorstwa. W jaki sposób można kreować wizerunek?
Wizerunek firmy – czym jest?
Choć wiele pojęć w pierwszej chwili wydaje nam się oczywista, w niektórych sytuacjach okazuje się, że tak naprawdę nie do końca wiadomo, co znaczy konkretne wyrażenie. Tak też jest w przypadku wizerunku firmy, dlatego też na wstępie poszukajmy odpowiedzi na pytanie: czym jest wizerunek firmy.
W takiej sytuacji z pomocą przychodzą definicje. Zgodnie z opiniami specjalistów z dziedziny marketingu, wizerunek firmy to zbiór myśli i opinii o danej firmie, jakie powstały w głowach klientów.
Skoro tak wiele zależy od tego, jak firmę postrzegają inni, warto zastanowić się, jakie kroki można podjąć, aby budować pozytywny obraz swojej firmy?
Jak budujemy relacje z Klientami w Bosetti Global Consulting?
W Bosetti Global Consulting staramy się, by już od pierwszego spotkania klient zrozumiał politykę i filozofię naszej firmy. Charakteryzuje się ona indywidualnym podejściem do klienta, partnerstwem i przede wszystkim kompleksowym i bieżącym doradztwem na każdym etapie prowadzenia działalności w Polsce. Od samego początku, spotkania z klientem odbywają się w obecności księgowego, radcy prawnego oraz specjalisty działu customer care, tak by dokładnie zrozumieć projekt, który klient chce wprowadzić na rynek oraz jakie ewentualne ryzyka są z nim związane. Tego typu rozwiązania pomagają nam nawiązać relację z klientem, a klientowi zrozumieć jak będzie wyglądała ewentualna współpraca z naszą firmą.
Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy krok po kroku
Aby stworzyć wizerunek firmy, konieczny jest dobry plan. W ramach strategii należy dokładnie określić: co i w jaki sposób chcemy osiągnąć oraz jakim wizerunkiem ma charakteryzować się firma. W przypadku nowych przedsiębiorstw po tym kroku można rozpocząć wdrażanie planu w życie. Jednak jeśli pracujemy nad wizerunkiem firmy, która jest już na rynku od jakiegoś czasu, takie działanie może okazać się niewystarczające. Nie wystarczy tylko „ dobre pierwsze wrażenie”. Wszystkie obietnice, które złożyliśmy klientowi na początku współpracy, muszą być nieustannie dotrzymywane, i to jest największe wyzwanie dla każdego zespołu!
Po wstępnym określeniu planowanego wizerunku firmy, należy ocenić, jak wygląda kwestia postrzegania przedsiębiorstwa na ten moment. Czy firma do tej pory zbudowała odpowiedni wizerunek, czy może trzeba pracować jeszcze intensywniej i zmienić założenia strategii? Te i wiele innych pytań należy zadać sobie na etapie tworzenia planu, zgodnie z którym chcemy działać. Chodzi o określenie takich kwestii jak: podejście do nowych i obecnych klientów, zaangażowanie społeczne firmy, a także prowadzenie nieodzownych w ostatnich latach mediów społecznościowych.
Jesteś zainteresowany tą tematyką? Dowiedz się więcej! Polecamy nasz artykuł: Czy aktywność pracownika w mediach społecznościowych ma wpływ na wizerunek firmy? | Social media policy
Budowanie relacji z klientami
Podczas tworzenia wizerunku firmy ogromne znaczenie ma także odpowiednia dbałość o relacje z obecnymi klientami. Jeszcze dekadę temu można było zauważyć, że przedsiębiorstwa pozyskanych wcześniej klientów traktują jako pewnik. Efekt był taki, że nowi, potencjalnie zainteresowani daną usługą czy produktem odbiorcy mogli liczyć na korzystniejsze ceny niż ci, którzy pozostawali wierni marce. Nietrudno się domyślić, że skutkiem takich działań było to, że klienci po prostu przechodzili do konkurencji, aby zaoszczędzić – nawet jeśli byli zadowoleni z jakości usług.
Dziś do klientów już współpracujących z firmą podchodzi się zupełnie inaczej. Wielu przedsiębiorców docenia właśnie ich wierność. Z jednej strony mając świadomość tego, że jeżeli usługobiorca będzie czuł, że firmie na nim zależy – nie zrezygnuje z usług. Z drugiej zaś – stały klient oznacza potencjalną szansę polecenia danej firmy innym osobom, czyli na pozyskanie nowych klientów.
Dla Bosetti Global Consulting, satysfakcja klienta z realizowanych usług jest największą wartością dodaną do naszej działalności. Dlaczego? Po pierwsze jest czynnikiem motywującym. Po drugie – naszym zdaniem zadowolony klient będzie polecał usługi innym firmom i to pozwoli na nasz dalszy rozwój.
Wizerunek firmy – o czym warto pamiętać?
Jak widać, wizerunek przedsiębiorstwa jest szerokim pojęciem. To znacznie więcej odpowiednio dopasowane logo czy wybór kolorów, z jakimi firma chce się identyfikować. Zbudowanie odpowiedniego wizerunku może zaważyć na sukcesie lub porażce firmy, dlatego należy poświęcić tej kwestii sporo uwagi.