SIRIT Poland, dystrybutor m.in. złączek do pneumatycznych układów hamulcowych od 10 lat dostarcza na rynki Europy Środkowo-Wschodniej rozwiązania optymalizujące systemy hamowania ciężarówek, autobusów i pojazdów specjalnych, które wspierają producentów automotive w tworzeniu bezpiecznych, niezawodnych i efektywnych pojazdów. Polska siedziba firmy obsługuje takie kraje jak: Rosja, Białoruś, Czechy, Ukraina, Rumunia, Litwa, Łotwa, Estonia oraz naturalnie Polska, dystrybuując produkty takich marek jak: Tosi, Reflexallen, Frauenthal Automotive, Unigasket, Castello.
Priorytetem strategii firmowej Sirit Poland nie jest tylko dostarczenie na rynek części układów hamulcowych, ale kompleksowe wsparcie producentów pojazdów w zakupie: doradztwo i obniżenie kosztów produkcji, zarządzanie ich magazynem za pomocą oprogramowania Kanban oraz szereg elastycznych usług, niezwykle ważnych w czasie wzmożonej oszczędności, jaką na nas wymógł koronowarius.
Jak mówi CEO firmy, Fabrizio Cottura: Polepszenie wydajności po stronie klienta, wspieranie go, aby osiągnął swoje cele, współdzielenie pozytywnych wyników stało się również naszym założeniem biznesowym. Jego wzrost jest naszym priorytetem. Poszliśmy o krok dalej i ta strategia przynosi rezultaty.
Polska – brama do Europy Wschodniej
Założenie firmy w Polsce, stabilnym kraju w dynamicznym rozwoju, było krokiem strategicznym, który miał umożliwić SIRIT ekspansję na wschód. Włoski zarząd SIRIT, ceni Polskę za konkretne i jasne procedury biurokratyczne, świetne zarządzanie funduszami europejskimi oraz wsparcie udzielane przedsiębiorcom w zakresie zarządzania pracownikami, przy jednoczesnej ochronie praw pracowniczych. Każdy projekt internacjonalizacji biznesu to czerpanie doświadczeń od siebie nawzajem i współpraca między kulturami.
Biznes to relacje nie tylko z nazwy
Sirit Poland to firma rodzinna, co przejawia się w etyce działania, dużym znaczeniu przykładanym do wspomnianych relacji międzyludzkich, a także elastyczności w funkcjonowaniu i czasie reakcji. Kryzys, jakiego jesteśmy dziś świadkami związany z pandemią COVID-19 jest wielkim testem czy wartości, które deklarują firmy wobec swoich partnerów nie istnieją tylko na papierze. – Chcemy, aby nasi klienci skupiali się na swoim core business, a sprawy związane z całą obsługą zakupów zostawiali w naszych rękach. Od dłuższego już czasu udostępniamy firmom współpracującym z nami, oprogramowanie do zarządzania magazynem oparte na japońskiej metodologii Kanban. Nasz system wspiera politykę zero waste, umożliwia zakup tylko takiej ilości materiału, jaka jest niezbędna, minimalizuje straty, oszczędza czas i zasoby dedykowane do zarządzania zakupami, optymalizuje łańcuch dostaw, śledzi statystyki zużycia towaru. Dodatkowo klienci, którzy dokonali za dużych zakupów, mogą liczyć na to że SIRIT przyjmie z powrotem niezużyty towar. – mówi Fabrizio Cottura.
W czasie walki z COVID-19 SIRIT Poland wprowadziła też wydłużone terminy płatności, które pozwolą zachować firmom płynność finansową.
– Odwzajemniamy tym zaufanie, którym przeszło 10 lat temu obdarzyli nas klienci. – podkreśla Cottura.
Starania o redukcję kosztów odzwierciedla też usługa audytu, doradztwa i customizacji rozwiązań używanych w produkcji złączek do hamulcowych układów pneumatycznych. Eksperci SIRIT są w stanie dobrać najlepsze na rynku produkty, obniżając koszty i zachowując jakość rozwiązań.
Ten wachlarz usług pokazuje, że firma wychodzi poza przedawniony układ transakcji wymiennej „produkt za pieniądz.” – Nie poprzestajemy na dystrybucji. Z biegiem lat wprowadziliśmy konkretne, innowacyjne usługi, które umożliwiają klientom skrócenie czasu realizacji, poprawę logistyki, zwiększenie konkurencyjności i obniżenie kosztów zarządzania. Wsparcie techniczne i logistyczne to integralna część naszego produktu. – mówi Fabrizio Cottura.
Podróż do przyszłości tylko w dobrym towarzystwie
SIRIT wspiera kompleksowo swoich klientów i takiego podejścia oczekuje też od innych partnerów. Współpraca z Bosetti Global Consulting trwa już od 7 lat.
– Dla nas firma Bosetti nie była tylko firmą konsultingową, ale stanowiła integralną część naszego przedsiębiorstwa.
Studio Bosetti zatrudnia ekspertów, którzy dokładnie rozumieją potrzeby klienta i dzięki temu towarzyszą mu w działalności, tak, aby uczynić go samodzielnym w podejmowaniu decyzji i tworzeniu strategii w celu zarządzania jego firmą na terytorium Polski. Bosetti Global Consulting udziela nam niezbędnego wsparcia w ramach nowych realiów i nowych możliwości prawnych, podatkowych i handlowych. Uważam współpracę z BGC za nierozerwalną i niezbędną dla rozwoju naszej firmy. – mówi Fabrizio Cottura.
Rozwój, oprócz dobrego partnerstwa, gwarantuje dynamiczne reagowanie na zmiany oraz nieprzerwanie śmiałe plany. Aktualnie SIRIT Polska zajmuje się montażem produktów dla branży motoryzacyjnej, w szczególności dla samochodów ciężarowych, przyczep, autobusów.
– Naszym zamiarem w najbliższej przyszłości jest zwiększenie udziału w polskim rynku, budowę sieci sprzedaży na obszarach, gdzie nie jesteśmy obecni np. na Węgrzech i w Bułgarii, a gdzie szukamy intensywnie partnerów, a także zdobycie nowych klientów w sektorze AGD. Oceniamy też możliwości rozpoczęcia działalności produkcyjnej. – podsumowuje Fabrizio Cottura.
Zapraszamy na nową stronę internetową Sirit Poland, gdzie można dowiedzieć się więcej o firmie i produktach, które oferuje. Najnowsze informacje ze świata komponentów dla sektora motoryzacyjnego znajdziecie także na profilu firmowym w portalu LinkedIn.