BUSINESS FOCUS

Focus na ADEO GROUP: technologia, która definiuje komfort

Adeo to włoska marka, która od 2007 produkuje w Polsce, posiadając jedną z najnowocześniejszych fabryk ekranów projekcyjnych w Europie. Dzięki swojej innowacyjności i dbałości o detal buduje dla nas zupełnie nową jakość, jeśli chodzi o doznania wizualne, akustyczne i komfort użytkowania technologii AV. Parasol grupy obejmuje markę ekranów projekcyjnych Adeo Screen, ekskluzywne kina domowe Screen Research i dystrybucję systemów smart installation, czyli wszystko, co zamyka się w słowach inteligentny dom.

Naczelna idea, która przyświeca grupie to dostarczenie do naszego środowiska domowego i biznesowego rozwiązań, które podnoszą komfort korzystania z technologii audio video. W związku z tym, że każdy z nas komfort definiuje w inny sposób, rozwiązania proponowane przez Adeo są konfigurowalne i zindywidualizowane pod konkretne potrzeby. W efekcie powstaje produkt, który jest owocem zautomatyzowanej produkcji i jednocześnie czerpie z włoskiej tradycji rękodzieła dbałość o detal, docenia design i bierze pod uwagę indywidualne upodobania użytkownika. Ta konfiguracja jest nadal rentowna w świecie ustandaryzowanych i zalewających nas masowo produktów AV.

Centrala Adeo, dział projektowy i rozwoju produktów znajduje się we włoskim Trento.  To tam, w latach 80 zaczęła się droga zawodowa Paolo Gadotti, który wraz ze wspólnikami założył VideoPool, firmę dystrybuującą projektory video. Dziś te projektory mogą wydawać się nam mocno vintage, podobnie jak cała epoka lat 80, ale był to niezaprzeczalnie dobry moment na wejście do świata video i zrozumienie, że to droga, która zmieni się kiedyś w autostradę. Gadotti wraz ze wspólnikami chciał rozwijać systemy bardziej złożone dla biznesu i domu i trafiać na szerszy rynek. W 1994 r. rozpoczął własną produkcję pierwszych ekranów. W 2000 r. VideoPool grając słowami “audio video” zmieniło się w Adeo .

Włoskie DNA i polskie potomostwo

Polski zakład produkcyjny Adeo w Złotoryi, w Legnickiej SSE to powierzchnią 3.500 m2 przeznaczona na produkcję i magazyn oraz powierzchnią 1000 m2 obejmującą pomieszczenia biurowe i showroom. Produkuje się tu ok. 7 tys. wysokiej jakości ekranów rocznie, które eksportowane są na rynki światowe, od Stanów Zjednoczonych i Kanady, przez całą Europę, wybrane kraje afrykańskie, po Azję, Japonię i Australię.

-O zainwestowaniu w Polsce przesądziło kilka czynników, przede wszystkim była to dostępność atrakcyjnych terenów w specjalnej strefie ekonomicznej, lokalizacja w centrum naszego rynku zbytu oraz wykwalifikowani i dostępni pracownicy. – mówi Paolo Gadotti, CFO Adeo.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=kz7C3OwkxCo[/embedyt]

 

Złotoryjska fabryka realizuje produkcję dla dwóch oddzielnych marek w dwóch różnych procesach produkcyjnych. W ramach Adeo Screen powstają ekrany projekcyjne elektrycznie rozwijane oraz ramowe dedykowane klientom instytucjonalnym i biznesowym. Zamawiający może spersonalizować produkt podając rozmiar ekranu (w ramach dostępnych wymiarów maksymalnych dla danej linii produktowej), wybrać powierzchnię projekcyjną, sposób wysuwu powierzchni, rodzaj silnika, sterowania. Z kolei marka Screen Research to gratka dla miłośników kina domowego, które staje się prawdziwym spektaklem. Są to zestawy tworzone do salek kinowych w prywatnych rezydencjach na indywidualne zamówienie w osobnym procesie produkcyjnym. Produkcja jednej sztuki trwa od kilku dni do kilku tygodni w zależności od stopnia skomplikowania wybranej przez klienta konfiguracji. Te nie tak małe dzieła sztuki trafiają najczęściej na rynki światowe takie jak Wielka Brytania, Francja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Indie, Malezja, Japonia, USA. Screen Research jako jedyne na świecie tworzy produkty z certyfikatem organizacji ISF gwarantującym  najwyższą jakość ekranu i jednocześnie z certyfikatem THX potwierdzającym najwyższą jakość parametrów akustycznych.

-Fabryka w Polsce rzeczywiście należy do najbardziej zaawansowanych technologicznie zakładów produkcyjnych w Europie, być może nawet na świecie. Osiągnęliśmy ten punkt, dzięki 13 letniemu doświadczeniu w produkcji. Zdobywając je uczyliśmy się na błędach cały czas optymalizując rozwiązania, inwestując w technologię, udoskonalając park maszynowy. – tłumaczy Paolo Gadotti.

Mimo że produkcja bazuje na  sprawnie funkcjonującym zespole maszyn i określonych funkcjonalności, Adeo nie zapomina o estetyce. Dział projektowy funkcjonuje we Włoszech od 1995 r. dbając o to, aby styl estetyczny i proporcje były wartością dodaną produktu. – To nasze włoskie DNA sprawia, że design towarzyszy funkcjonalności. Odróżnia nas to od producentów amerykańskich, dla których funkcjonalność jest jedynym priorytetem. – dodaje z uśmiechem Gadotti.

Fabryka w Złotoryi fot. Fabio Flaminio

Dom w stylu SMART

Drugim, obok ekranów projekcyjnych, filarem grupy jest dystrybucja AV, czyli produktów z segmentu rynku zajmującego się dziedziną instalacji audio-wideo, tzw. inteligentny dom lub smart installation. Odbiorcami tych rozwiązań są są firmy instalujące systemy AV i inteligentne instalacje w domach klientów końcowych. W ofercie grupy znajdują się czołowe marki światowe, m.in. Control4, która dostarcza procesor główny, czyli mózg systemu sterowania kompatybilny z morzem innych rozwiązań z zakresu automatyki odpowiedzialnych za sieci komputerowe, dystrybucję audio i video, nagłośnienie, monitoring, sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem, klimatyzacją. To co najistotniejsze, inteligentna instalacja nie potrzebuje palca użytkownika, aby się włączyć. Systemy działają samoistnie po to, aby podnieść komfort życia domowników.

-Kwintesencję działania najtrafniej opisują przykłady faktycznych realizacji dla naszych klientów – tłumaczy Konrad Lango z Adeo Screen zajmujący się instalacjami smart. – Pan, który uwielbia jeździć po zatłoczonym mieście na skuterze, podjeżdża pod swoją bramę i z poziomu Apple Watcha sygnalizuje swoją obecność. Wówczas brama do jego domu otwiera się, włącza się podświetlenie podjazdu, drzwi garażowe otwierają się, a w holu wejściowym, kuchni i salonie z głośników sufitowych zaczyna się delikatnie sączyć ulubiona stacja chilloutowego radia. Dodam tylko, że nie trzeba mieć skutera i smart-zegarka, może to być zwykły samochód i klasyczny pilocik przy kluczach. Inny przykład bliski każdemu, kto ma małe dzieci – Rodzice małego szkraba mogą pospać dłużej jedynie w niedzielę, akurat tego dnia ulubiona bajka malucha zaczyna się o 8 rano. Mały idzie sam przed telewizor i siada na kanapie, w której zamontowany jest czujnik nacisku. System wykrywa jego obecność i danego dnia o wybranej porze automatycznie włącza telewizję na kanał dla dzieci z niewielką głośnością. Wkrótce włączy się także ekspres przelewowy, aromat kawy roznosi się po domu i za chwilę obudzi rodziców, którzy dołączą do dziecka.  

Te i jeszcze bardziej praktyczne wizje podnoszenia codziennej jakości życia są możliwe dzięki instalacjom smart. Inteligentny dom to przyszłość, w którą wchodzimy już dziś. Podobnie, gdy na początku lat 90 Paolo Gadotti wiedział, że czas zaproponować nowy pomysł  na ekrany projekcyjne, tak teraz wszystkie wysiłki Adeo dążą do stworzenia nowej definicji komfortu, w której sprzęty audio video ułatwiają nam każdy dzień.

Na pytanie o plany rozwoju dla firmy, Gadotti odpowiada: – Chcemy utrzymać standard jakości produktów i jednocześnie cały czas inwestować w badania i innowacje. Rynek dąży do customizacji ekranów do potrzeb klienta indywidualnego. Z tego też powodu stworzyliśmy konfigurator, który pozwoli zamawiającym dostosować produkt do ich oczekiwań. Nasze rozwiązania pokazujemy szerszej publiczności zawsze na targach branżowych, które są dla nas najlepszym sposobem komunikacji. Jesteśmy zawsze obecni na ISE w Amsterdamie, od tego roku także na CDIA w Los Angeles. Targi dają nam możliwość bliższych spotkań z kontrahentami, którzy są faktycznie naszymi odbiorcami.  

PODOBNE ARTYKUŁY

ZAPISZ SIĘ
DO NEWSLETTERA

SMART MIXER

ENERGY MIXER

AEROMIXER 2018

BOSETTI OPOWIADA O POLSCE

NAJCHĘTNIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

Obserwuj profil
Bosetti Global Consulting
na Linkedin