BUSINESS EDU

Employer branding – pozytywny wizerunek firmy w oczach pracownika

employer branding

W dzisiejszych czasach na rynku pracy jest coraz więcej wysokiej klasy pracowników i to pracodawca musi starać się o to, aby ich zatrudnić. Z tego też powodu coraz ważniejszą kwestią jest odpowiednie budowanie wizerunku firmy. Z naszego artykułu dowiesz się czym jest employer branding. Podpowiemy, jak zadbać o pozytywny wizerunek firmy w oczach pracownika.

Employer branding – czym jest jest budowanie wizerunku pracodawcy?

Budowanie wizerunku pracodawcy, czyli employer branding to działania mające na celu wykreowanie firmy jako miejsca przyjaznego jej potencjalnym pracownikom. Ma to kluczowe znaczenie w kwestii zatrudniania i zatrzymywania na stanowiskach pracy osób z jak największymi kompetencjami w swojej dziedzinie. Odpowiednie budowanie wizerunku firmy pozwala zatrudniać najwyższych specjalistów i wyłapywać na rynku pracy młode talenty, które będą w przyszłości budowały markę przedsiębiorstwa i zwiększały jej dochody.

Cele budowania wizerunku pracodawcy

Głównym celem employer branding jest zwiększenie atrakcyjności firmy w oczach jej potencjalnych pracowników. Ponadto, niezwykle ważną kwestią jest pozyskiwanie nowych osób z polecania, gdyż mogą oni stanowić wartość dodaną przedsiębiorstwa. Odpowiednie budowanie wizerunku firmy wpływa również na zwiększenie satysfakcji wśród obecnych pracowników, co przyczynia się w dłuższym okresie na zmniejszenie rotacji wewnątrz firmy. Pracownicy, będący zadowoleni z obecnych warunków rozwojowych oraz finansowych, chętniej zostają bowiem w strukturach przedsiębiorstwa.

Jak budować odpowiedni wizerunek pracodawcy?

Zbudowanie odpowiedniego wizerunku pracodawcy nie jest rzeczą prostą. Należy bowiem wdrożyć w życie kilka istotnych szczegółów, które spełnić może jedynie w pełni świadomy pracodawca. Do jednych z nich należą między innymi różnego rodzaju benefity oferowane potencjalnym pracownikom. Budowanie odpowiedniego wizerunku firmy jako miejsca przyjaznego pracownikom polega na podejmowaniu różnych inwestycji. Coraz częściej w firmach kluczowe staje się posiadanie własnej, dobrze wyposażonej kuchni, w której pracownik może zrobić sobie kawę, herbatę czy też podgrzać przygotowany przez siebie posiłek. Ponadto, niezwykle ważną kwestią jest możliwość uzyskania przez pracownika różnego rodzaju benefitów. Należą do nich świadczenia medyczne, karty umożliwiające korzystanie ze siłowni czy też premie za specjalne osiągnięcia. Budując odpowiedni wizerunek, ważna jest również odpowiednia reklama firmy, zachęcająca pracowników do podjęcia pracy właśnie w tym oddziale.

Sposoby na polepszenie wizerunku

Polepszenie wizerunku firmy nie polega tylko na kwestiach finansowych. Równie ważna jest bowiem odpowiednia integracja zespołu. Wchodząc w employer branding ważne jest zatem pokazanie, że ludzie wchodzący w skład teamu są wspólną jednostką, zmierzającą w jednym, określonym kierunku. Niezwykle pomocne w tym aspekcie są różnego rodzaju imprezy integracyjne, w trakcie których można poznać z bliska osoby pracujące na podobnych stanowiskach. Chcąc polepszyć wizerunek przedsiębiorstwa, warto również dbać o rozwój kompetencji obecnych pracowników. Doskonale sprawdzają się tu więc różnego rodzaju szkolenia doskonalące i poprawiające wiedzę pracowników. Warto inwestować w pracowników, ponieważ w przyszłości mogą oni okazać się jednostkami przynoszącymi dla firmy duży zysk. Do ostatniej kwestii jeśli chodzi o polepszenie wizerunku należą odpowiednio skonstruowane ogłoszenia o pracę. Powinny być one unikalne i zachęcające przyszłych pracowników do podjęcia pracy właśnie w tej firmie.

Polecamy także nasz artykuł: Wellbeing w pracy – czym jest i dlaczego warto wprowadzić go w firmie?

PODOBNE ARTYKUŁY

ZAPISZ SIĘ
DO NEWSLETTERA

SMART MIXER

ENERGY MIXER

AEROMIXER 2018

BOSETTI OPOWIADA O POLSCE

NAJCHĘTNIEJ CZYTANE ARTYKUŁY

Obserwuj profil
Bosetti Global Consulting
na Linkedin